• Inici
  • Actualitat
  • Marta Barrachina: "Ens hem marcat l´objectiu que el sabor a Castelló es degusti tot l´any i més enllà del nostre territori"

Marta Barrachina: “Ens hem marcat l´objectiu que el sabor a Castelló es degusti tot l´any i més enllà del nostre territori”

Saturday, 02 December 2023 - Castelló Ruta de Sabor

La presidenta de la Diputació de Castelló reafirma l’aposta per reforçar la marca Castelló Ruta de Sabor sumant la seva presència a fires gastronòmiques a nivell nacional ja que “són eines necessàries de posicionament per millorar el consum dels productes autòctons de la província”.

La presidenta de la Diputació Provincial de Castelló, Marta Barrachina, reafirma l’aposta de la institució provincial per reforçar la marca Castelló Ruta de Sabor sumant la seva presència a fires gastronòmiques a nivell nacional. “Ens hem marcat l´objectiu que el sabor a Castelló es degusti tot l´any i més enllà del nostre territori”, ha subratllat la màxima representant de la institució provincial.

Reforçar la projecció de la marca Castelló Ruta de Sabor és un dels quatre eixos principals d’actuació del pressupost 2024 del Patronat Provincial de Turisme. Uns comptes que pugen a gairebé 9,5 milions d’euros i que tenen la finalitat de posicionar la província de Castelló com a destinació turística d’excel·lència. A més de Castelló Ruta de Sabor, els comptes 2024 per al Patronat Provincial de Turisme reflecteixen l’aposta de la Diputació de Castelló per reforçar el suport als festivals de música perquè Castelló sigui Terra de Festivals; donar més impuls a Castelló com a escenari cicloturístic i un reforç més gran a les festes de la província. Així mateix, destaca l’import d’1,4 milions d’euros per continuar potenciant el turisme de sol i platja, un recurs turístic més gran de la província.

Incidint en la gastronomia, la marca Castelló Ruta de Sabor és una aposta ferma i decidida de la Diputació de Castelló “per posicionar el patrimoni gastronòmic com un producte turístic de primer nivell que complementi la variada oferta turística de la província i portar a la província a el bressol gastronòmic”, ha afegit la primera presidenta de la Diputació.

Per aquest motiu, el full de ruta marcat pel Patronat Provincial de Turisme per al proper any inclou accions que tindran com a objectiu principal promocionar Castelló com el millor rebost del Mediterrani i donar suport al sector primari, a l’agricultura i ramaderia d’aquest territori, ja tots els sectors de l’hostaleria que posen en valor la cuina castellonenca, convertint-la en un producte turístic diferenciador.

Per assolir aquest objectiu, el Patronat Provincial de Castelló ja té definit el calendari de fires en què la marca Castelló Ruta de Sabor tindrà una presència rellevant. “L’organització i la participació a fires gastronòmiques són eines necessàries de posicionament per millorar el consum dels productes autòctons de la província i la presència de la marca Castelló Ruta de Sabor és clau per identificar aquests productes”, ha afegit la presidenta de la Diputació .

Per donar a conèixer aquest eix estratègic d’actuació, el vicepresident i responsable de l’àrea Turística, Andrés Martínez, juntament amb la gerent del Patronat Provincial de Turisme, Virginia Ochoa, ha mantingut aquesta setmana una reunió amb alcaldes, regidors i tècnics municipals per informar-los del calendari de fires en què el Patronat Provincial de Turisme estarà present tant a nivell nacional com internacional.

“Des del Patronat Provincial de Turisme i de tot el conjunt del govern provincial tenim el compromís de promocionar la qualitat agroalimentària de la província reforçant la projecció dels productes de Castelló i que a les diferents fires programades al llarg del proper any cobrin protagonisme nostres agricultors, ramaders, productors, consumidors, cuiners i artesans, tots ells són part fonamental i indispensable de Castelló Ruta de Sabor”, ha subratllat el vicepresident Andrés Martínez.

Pel que fa a Castelló Ruta de Sabor, la marca estarà present juntament amb la resta de propostes turístiques de la província, a Fitur, la Fira Internacional de Turisme que tindrà lloc a Madrid del 24 al 28 de gener i que queda marcada al calendari com la primera cita anual per als professionals del turisme mundial. A més, la gastronomia de Castelló serà protagonista del 29 al 31 de gener amb motiu de la presència del Patronat Provincial de Turisme en una nova edició de Madrid Fusión. Tot just un mes més tard, Madrid serà de nou l’escenari que aculli les propostes gastronòmiques de la província de Castelló amb la participació del Patronat els dies 26 i 27 de febrer a WOOE Madrid (World Olive Oil Exhibition), la fira líder al món dedicada a l’oli d’oliva que congrega els operadors més grans del comerç internacional d’aquest producte, unint productors i consumidors.

Arribat al mes de maig tindrà lloc una nova edició del Festival Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor que tindrà lloc a Alcalà de Xivert-Alcossebre, una cita que ja és una baula més dins de l’estratègia de la Diputació de Castelló per portar a la província a el bressol gastronòmic.

Alacant Gastronòmica al mes de setembre i Mediterrània Gastrònoma València durant el mes de novembre completa el programa de fires que tindran els productes agroalimentaris de Castelló com a protagonistes absoluts.

Nova edició de la Fira de Nadal

A més de tota la previsió per al proper any, els millors sabors de la província de Castelló estaran més que presents aquest mes de desembre amb motiu de la celebració d’una nova edició de la Fira de Nadal Castelló Ruta de Sabor.

La plaça Huerto Sogueros es convertirà del 8 al 10 de desembre al millor aparador gastronòmic de Castelló on els assistents podran descobrir els sabors més típics d’aquesta època a la província amb productes de proximitat i de gran qualitat com l’oli d’oliva, la tòfona , licors, melmelades, embotits, cerveses o xocolates. Així mateix, la programació contempla tres showcooking que oferiran els tres restaurants amb Estrella Michelin de la província. El restaurant Cal Paradís de la Vall d’Alba realitzarà una demostració culinària el divendres 8 de 19.00 a 20.00 hores, mentre que des del restaurant Atalaya d’Alcossebre ho farà el dissabte 9 de 11.30 a 12.30 hores i el showcooking del diumenge 10 de 12.00 a 13.00 hores. hores estarà a càrrec del restaurant Raúl Resino de Benicarló.

Les empreses participants en aquesta edició són Radixnostra, La Posteta, Licores Artesans de Borriana, Mas de Rander, Tomata de Colla d’Alcalà de Xivert, Productes Geysel, Bolissim, Fruits de la Terra, Productes Adell, Molí La Barona, Cooperativa de Viver, Licora, Martí Roca, Besalduch Valls, Organia Oleum, Pobil Ecològics, Baró d’Alba, Mar Negre, Torrons Barberà i La Somniada.

El mercat romandrà obert el divendres 8 i el dissabte 9 de 10.00 a 14.00 hores i de 15.00 a 22.00 hores, mentre que el diumenge 10 l’horari serà de 10.00 a 15.00 hores.

Subscriu-te a nuestro butlletí