La Diputació de Castelló, a través del Patronat Provincial de Turisme, inicia una nova fase del projecte ‘Castelló Ruta de Sabor’, més ambiciosa si és possible, per donar-li un nou impuls a l’oferta de turisme gastronòmic provincial, sobretot després dels difícils moments viscuts durant la pandèmia. En paraules de Virginia Martí, diputada de Turisme, “tenim el convenciment que el projecte ‘Castelló Ruta de Sabor’ és la millor manera de donar suport als nostres productors i al sector turístic que aposta per la gastronomia local i els excel·lents productes de la nostra terra ”. I és que la filosofia amb què va néixer la marca gastronòmica de la Diputació ja fa uns quants anys avui cobra més importància que mai: “Volem reforçar l’economia dels nostres pobles, promoure l’economia circular i el consum local i, sobretot, sentir-nos orgullosos del que som, de la nostra manera de viure, i per tant, de la nostra gastronomia”.
Fruit d’aquesta aposta decidida del Patronat pel turisme gastronòmic s’ha realitzat una licitació pública per constituir una Secretaria Tècnica especialitzada del projecte ‘Castelló Ruta de Sabor’ que, juntament amb els professionals del Patronat Provincial de Turisme, treballarà de manera específica durant els propers anys per proporcionar suport tècnic a totes les empreses, assegurar que es compleixen els nivells de qualitat i desenvolupar les accions de promoció necessàries que contribueixin a millorar el posicionament de la marca al mercat. L’empresa adjudicatària ha estat DINAMIZA Asesores, una empresa especialitzada amb àmplia experiència en el turisme gastronòmic, bona coneixedora de la realitat provincial, ja que ja havia treballat amb la Diputació de Castelló en fases anteriors del projecte.
Entre altres accions, està previst dur a terme accions de sensibilització del sector a les diferents comarques i Espais Turístics de la Provincial, plans directors que permetin impulsar el turisme gastronòmic en aquests territoris, trobades empresarials ‘Castelló Ruta de Sabor’ per crear noves sinergies entre les empreses de la província (productors visitables, empreses d’activitats, allotjaments, restaurants, gastrobars, comerços, etc.), tallers formatius especialitzades dirigits a diferents agents, viatges d’aprenentatge o benchmarking a altres destins gastronòmics, l’organització de blogtrips i presstrips amb l’objectiu de donar a conèixer la nostra província a bloggers i periodistes, la creació de rutes gastronòmiques i jornades gastronòmiques a les diferents comarques i l’elaboració de nous suports promocionals Castelló Ruta de Sabor (fulletons, gastromapa, guia gastronòmica…).
Les empreses i entitats que vulguin sumar-se a la iniciativa de turisme gastronòmic provincial ho poden fer a través de la pàgina web de Castelló Ruta de Sabor.