• Inici
  • Actualitat
  • La Diputació promociona la qualitat de l´oli de Castelló entre prescriptors especialitzats

La Diputació promociona la qualitat de l´oli de Castelló entre prescriptors especialitzats

Tuesday, 04 December 2018 - Castelló Ruta de Sabor

La Diputació de Castelló es troba aquests dies immersa en la promoció de l’oli de la província entre prescriptors especialitzats per millorar-ne el consum i, amb això, les oportunitats que aquest excel·lent producte genera al territori.

La Diputació de Castelló es troba aquests dies immersa en la promoció de l’oli de la província entre prescriptors especialitzats per millorar-ne el consum i, amb això, les oportunitats que aquest excel·lent producte genera al territori. Així, i com a part de les ‘Jornades de l’AOVE i la seva harmonització amb els productes Castelló Ruta de Sabor’ que desenvolupa fins demà dimecres 5 de desembre al CIPFP Costa d’Azahar de Castelón, el Govern Provincial està donant a conèixer algunes varietats autòctones que són úniques al món com són: Borriolenca, Canetera, Empeltre, Farga, Morruda i Serana d’Espadà. Una activitat que realitza juntament amb el Consell Regulador de la DO Oli de la Comunitat Valenciana i que està tenint una gran acceptació pel sector.

El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat que “aquesta activitat es dirigeix ​​a generar noves oportunitats als nostres pobles a través de la posada en valor d’un producte que assoleix primeríssimes qualitats. Amb aquesta feina reivindiquem que aquesta terra té en el seu patrimoni gastronòmic un dels millors arguments per seduir el visitant i generar riquesa”.

Cal tenir en compte que amb aquesta consolidada iniciativa la Diputació contribueix a dotar més d’un centenar de productors i professionals de la restauració que participaran en aquestes jornades formatives, un fòrum enfocat a compartir coneixements sobre l’or líquid de la gastronomia, un de els productes estrella de la província.

Tant és així que són diversos els experts que combinen les sessions teòriques amb les pràctiques per “dotar els nostres productors de les millors eines a l’hora de comercialitzar i exportar l’oli castellonenc i impulsar-ne la qualitat com la principal estratègia de diferenciació”.

Amb aquest objectiu, a més d’abordar diferents aspectes tècnics sobre la comercialització i la innovació en la promoció de l’oli, l’oleoturisme o el màrqueting als mercats de l’oli d’oliva, s’estan duent a terme tallers culinaris d’harmonització de l’AOVE amb els productes de ‘ Castelló Ruta de Sabor’ i tasts on s’analitzen les característiques organolèptiques dels olis autòctons.

Roig ha explicat que “aquesta proposta formativa sorgeix de la necessitat de continuar donant suport als nostres productors, potenciant la formació i proporcionant eines al sector per posar en valor l´oli d´oliva com a senya d´identitat i d´excel·lència de la nostra província”.

En aquesta línia, Roig ha ressaltat que “totes les activitats que organitzem des de la institució provincial per a la promoció del sector agroalimentari, també busquen sensibilitzar la població de la importància de consumir productes de proximitat, com a factor determinant per al desenvolupament social i econòmic de Castelló”.

Producte turístic Castelló Ruta de Sabor

A hores d’ara, el projecte de la Diputació Castelló Ruta de Sabor compta amb 20 empreses productores d’oli de totes la província. A més, 7 ofereixen experiències turístiques al voltant de l’oli d’oliva i visites als seus trulls.

També hi ha tres centres d’interpretació sobre la història i la cultura de l’oli a la província, adherides al producte turístic Castelló Ruta de Sabor, a Cervera del Maestrat, Sant Mateu i Segorbe, i altres sol·licituds per incorporar-se al projecte en la seva propera convocatòria a finals d´any.

Subscriu-te a nuestro butlletí