La Diputació de Castelló ha implicat el xef Martín Berasategui en la millor promoció i posada en valor de la tòfona negra de l’interior de la província de Castelló. Així, el Govern Provincial ha creat i difós un vídeo viral amb l’objectiu de fer conèixer els millors atractius d’aquest preat fong de la mà d’un dels millors cuiners internacionals. Aquesta important iniciativa forma part de les diferents accions que contempla la Diputació de Castelló per promocionar el consum de la tòfona de Castelló, especialment durant aquestes dates de cara al Nadal i com a part del seu programa estratègic Castelló Ruta de Sabor de posada en valor de la gastronomia autòctona.
El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat que “sabem que tenim la millor tòfona del món, i és un orgull que un dels millors xefs del món com Martín Berasategui, un gran ambaixador. dels productes de la nostra terra, ens acompanya com a gran prescriptor de la nostra tòfona perquè tothom conegui la seva qualitat, no només a nivell nacional sinó també els mateixos castellonencs”.
En aquest sentit, el diputat ha assegurat que “junts estem caminant a la generació de noves oportunitats per a un sector que té molt a dir en el futur dels nostres pobles. La tòfona encara és una gran desconeguda per a molts castellonencs, ia la nostra mà hi ha donar-la a conèixer de la mà d’un dels millors prescriptors del món com és Martín Berasategui”.
Roig ha agraït a Martín Berasategui la seva implicació en el projecte i ha assegurat que “per a la província i els productors de Castelló és un autèntic luxe tenir entre nosaltres a Martín Berasategui ajudant-nos com a ambaixador d’una província que té un gran rebost com el nostre”. .
A la peça audiovisual, de menys d’un minut de durada, el cuiner donostiarra apareix conversant amb la seva companya de professió Tere Puig, de Catí. Tots dos posen en valor les grans qualitats de la tòfona de Castelló, fins i tot el xef donostiarra assegura que “a la cuina de Martín no hi entra una altra tòfona que no sigui la de Castelló, tant a Espanya com a fora, perquè acaricia amb la seva qualitat el paladar de els nostres clients”.
Amb aquesta nova iniciativa, el Govern Provincial continua treballant a donar a conèixer i posar en valor els productes de Castelló com a font de noves oportunitats de futur per a la província Un treball promocional que intensifica durant aquestes dates de cara a la propera campanya nadalenca. a tenir en compte que després de quatre anys de trajectòria, la marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions de origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural. És una marca present en comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol.
Una gran invitació a participar al II Mercat de la Tòfona
L’emissió d’aquest vídeo als canals de Xarxes Socials de la Diputació de Castelló coincideix amb la proximitat del II Mercat de la Tòfona i els Productes Nadalencs Castelló Ruta de Sabor el proper dissabte 22 a la plaça de les Aules.
Amb això, el Govern Provincial consolidarà el que fos un reeixit ‘Mercat de la Tòfona i els productes nadalencs, Castelló Ruta de Sabor’ com la gran cita castellonenca amb la tòfona autòctona com a part de la campanya que la Diputació està implementant pel consum de productes de la província aquest Nadal.
“Després de l’èxit que va tenir aquesta iniciativa l’any passat, la vam consolidar aquest 2018 com a part de la nostra gran aposta per promocionar el consum de tòfona de la província entre els mateixos castellonencs. Castelló tornarà a comptar amb un mercat de la tòfona, i la portem per donar-la a conèixer entre els mateixos castellonencs, ja que hem detectat precisament una manca de coneixement i de consum entre la població en general. Volem que així com és preuada pels especialistes, també ho sigui entre els castellonencs en general per fomentar-ne el consum a la província. Sí que hi ha fires de la tòfona als pobles amb tradició trufícola, com són Catí o El Toro, però a la capital de la província és una cosa innovadora que esperem que tingui molt bona acollida entre el públic”, ha explicat el diputat.
I és que l’objectiu fonamental d’aquest mercat es correspon amb el de la marca de productes autòctons de la Diputació, Castelló Ruta de Sabor, de promocionar els productes de la província i potenciar-ne el consum en les properes dates nadalenques, així com donar suport a la gastronomia castellonenc i el turisme dels municipis productors.
“En aquest mercat es podrà adquirir tòfona fresca i productes derivats com olis, formatges, embotits, ous trufats, així com altres productes típics d’aquestes dates, com són els torrons”, ha explicat el diputat Roig.
Un mercat ple d’activitat i productes de Castelló
Fins a l’últim detall d’aquest mercat s’ha cuidat amb cura perquè el visitant respiri castellonerisme al seu ambient. Així, també es podran degustar alguns dels millors vins de la província gràcies a la participació de diversos cellers de la IGP Vins de Castelló.
Seran 20 les casetes de productors i truficultors provincials, a més d’un programa d’activitats complet amb una xerrada nutricional sobre productes Castelló Ruta de Sabor a càrrec d’IS Dietistas i un concert en directe de Lisbeth Freites Quartet.
Material divulgatiu al mercat
Com a part de l’objectiu de la Diputació de Castelló de donar a conèixer les millors qualitats dels productes de la província, el Govern Provincial ha editat la ‘Guia de la Tòfona Negra’ en què es recopilen consells per a la seva conservació òptima d’acord amb els seus qualitats. A més, el visitant trobarà també diverses receptes per poder practicar a casa tot allò après al Mercat de la Tòfona Castelló Ruta de Sabor per tal de degustar una de les matèries primeres més apreciades de la gastronomia internacional i que produeix bona part de l’interior de Castelló.
Servei d’Assessorament a Truficultura
Dins la línia de promoció i posada en valor de la tòfona com a element vertebrador del turisme a la zona de l’interior, la Diputació va crear el Servei d’Assessorament en Truficultura mitjançant el qual ofereix atenció presencial, telefònica o per correu electrònic a l’agricultor que compta amb una plantació tofonera. “Es tracta de reforçar la tòfona com una alternativa econòmica sostenible per a les comarques de lʻinterior de la província”, ha explicat Roig.