La Diputació de Castelló promociona la dualitat gastronòmica de la costa i l’interior com a recurs turístic per dinamitzar els pobles de la província. de setmana al port esportiu del municipi amb les de la Tòfona Negra que tenen lloc fins el proper 10 de març als municipis de Culla, Catí i Benassal, a l’Alt Maestrat.
I és que les dues iniciatives neixen amb la vocació de posar en valor els productes del mar i de la muntanya de la província de Castelló en un lloc tan atractiu com les instal·lacions del port esportiu d’Orpesa del Mar, i als pobles del Maestrat.
El vicepresident provincial de Turisme, Andrés Martínez, ha explicat que “les jornades gastronòmiques s’estan erigint com una fórmula turística d’èxit als nostres municipis, que veuen l’oportunitat de mostrar als visitants i als veïns dels pobles la riquesa gastronòmica del territori . Vincular les jornades als productes autòctons permet conèixer-los més de prop, i amb això també el cultiu, les propietats, i sobre totes les coses, millorar el nostre coneixement dels atractius de la província de Castelló”.
Martínez ha posat èmfasi que “les jornades gastronòmiques ajuden a desestacionalitzar el turisme a través de Castelló Ruta de Sabor, i aquest és l’objectiu també d’aquestes primeres Jornades Gastronòmiques de l’Arròs Mariner amb què contribuïm a la posada en valor dels excel·lents productes de la nostra província i dinamitzem els nostres pobles i els nostres espais turístics com és en aquest cas”.
Cal assenyalar que les jornades d’Orpesa del Mar, les més noves per ser la seva primera edició i tenir una durada de només tres dies, ofereixen menús especialitzats en l’arròs mariner als tres restaurants del port esportiu d’Orpesa del Mar fins dilluns que ve. . Les Jornades Gastronòmiques de la Tòfona Negra del Maestrat es mantindran, amb la tòfona com a protagonista de suculents plats, fins al proper 10 de març.
Generar turisme a través de la posada en valor de la gastronomia
Les dues jornades gastronòmiques formen part del projecte gastronòmic i turístic Castelló Ruta de Sabor que tracta de posar en valor els productes agroalimentaris i la gastronomia de la província per ajudar els pobles a generar noves oportunitats econòmiques i laborals al territori.
Així, el Govern Provincial elevarà aquest any als 987.000 euros la seva inversió directament destinada a aquest fi i, amb això, consolidarà la seva aposta per la gastronomia com a generadora de noves oportunitats als municipis de la província. Cal tenir en compte que després de quatre anys de trajectòria, aquesta marca de la Diputació, Castelló Ruta de Sabor, ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions d’origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural.