La Diputació de Castelló farà de la gastronomia un reclam turístic i de dinamització dels pobles de l’interior a través de la marca de productes autòctons Castelló Ruta de Sabor amb el seu impuls a la VII Fira del Vi de les Useres. Durant els propers dies 11 i 12 de maig aquest municipi de L´Alcalatén s´omplirà d´activitats al voltant de la tradicional producció de vi que es desenvolupa a la zona, incloent fins a 10 tasts oberts a tots els assistents.
El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat que “ajudem els pobles a generar noves oportunitats a través de la posada en valor i divulgació de la seva gastronomia i els seus productes de qualitat. El vi centrarà a Les Useres l’activitat de multitud d’expositors així com una programació complementària específicament adreçada a enriquir l’experiència de visitar aquest municipi i descobrir els atractius turístics que té l’interior de Castelló”.
Així, a la programació d’aquest cap de setmana no hi faltarà la tradicional degustació de vi dels cellers locals. A més, també es faran els tradicionals tasts de vins a càrrec d’experts del sector.
Als diferents estands disposats amb motiu de la fira, es podran comprar i degustar una gran varietat de productes de la gastronomia provincial: formatges artesans, embotits, tombet, oli d’oliva, i es comptarà amb articles d’artesania, tots ells vinculats amb el món del vi o lalimentació.
Una marca consolidada que atrau linterès de productors
Així, cal tenir en compte que un total de 115 empreses de la província ja són ambaixadores de la marca de productes Castelló Ruta de Sabor: agències, allotjaments, gastrobars, restaurants, comerços, mercats, centres d’interpretació, oficines de turisme, indústries agroalimentàries visitables, llotges visitables, pesca turística i productors agroramaders.
A més, ja hi ha un total de 99 productors adherits amb més de 250 productes d’un total de 15 sectors agroalimentaris diferents.
Una implantació de la marca que, en opinió de diputat, “està ajudant a generar noves oportunitats econòmiques als establiments i centres de producció ubicats als nostres pobles. El turisme gastronòmic és una tendència en alça que obre noves oportunitats de futur tal com ja estem comprovant”.