La Diputació de Castelló ha implicat el xef Martín Berasategui en la millor promoció i posada en valor dels cítrics de la província de Castelló. Així, el Govern Provincial ha creat i difós un vídeo viral amb l’objectiu de continuar posicionant la taronja de Castelló com a millor del món de la mà d’un dels millors cuiners internacionals. Aquesta important iniciativa forma part de les diferents accions que preveu la Diputació de Castelló per promocionar el consum dels cítrics de Castelló, especialment durant aquestes dates i com a part del seu programa estratègic Castelló Ruta de Sabor de posada en valor de la gastronomia autòctona.
El president de la Diputació, Javier Moliner, ha assegurat que “sabem que tenim la millor taronja del món, i és tot un orgull que un dels millors cuiners del món com és Martín Berasategui, gran ambaixador dels productes de la nostra terra, es sumi com a gran prescriptor de la nostra taronja perquè tots sàpiguen de la seva qualitat. Junts estem caminant en la generació de noves oportunitats per a un sector tan important per a la nostra província i una activitat de la qual ens sentim profundament orgullosos com és la citricultura”.
Moliner ha agraït la implicació de Martín Berasategui en el projecte i ha assegurat que “per a la província i els productors de Castelló és un autèntic luxe tenir Martín Berasategui entre nosaltres ajudant-nos sent ambaixador d’una província que creu en els seus cítrics i que anant de la mà ni més ni menys que del cuiner espanyol amb més Estrelles Michelín podem complir amb el repte de posar la taronja de Castelló al lloc que es mereix”.
A la peça audiovisual, de menys d’un minut de durada, el cuiner donostiarra apareix conversant amb el seu company de professió Fernando Navarro, de Nules. Tots dos posen en valor les grans qualitats de la taronja de Castelló, fins i tot el xef donostiarra assegura que “a la cuina de Martín no hi entra una altra taronja que no sigui la de Castelló, i amb aquest producte no m’estranya que us vulguin tant”.
Amb aquesta nova iniciativa, el Govern Provincial continua treballant a donar a conèixer i posar en valor els productes de Castelló com a font de noves oportunitats de futur per a la província Un treball promocional que intensifica durant aquestes dates de cara a la propera campanya nadalenca. a tenir en compte que després de quatre anys de trajectòria, la marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions de origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural. És una marca present en comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol.
Respatller a un sector emblema i orgull de Castelló
La Diputació mostrarà el seu suport al sector citrícola com a emblema i orgull de la província de Castelló. Així, l’Equip de Govern Provincial ha registrat una proposta de Declaració Institucional sobre la problemàtica del sector citrícola perquè el proper Ple del dia 18 de desembre la Corporació Provincial expressi el seu suport i defensa de totes les mesures encaminades a protegir i donar suport al sector citrícola castellonenca davant de la problemàtica que estan patint els seus interessos.
Cal assenyalar que la campanya citrícola genera al voltant de 60.000 llocs de treball a la província de Castelló, tant al camp com als magatzems i comercialitzadores. A més, el cultiu de cítrics suposa una extensió aproximada de 36.718 hectàrees del total de les 50.586 hectàrees de cultiu de regadiu que té la província.