La Diputació de Castelló convocarà una altra fira de productes de la marca que impulsa juntament amb productors i oferta turística de la província, Castelló Ruta de Sabor, després del gran èxit de convocatòria que ha tingut la I Fira de Producte Turístic del cap de setmana passat. Amb això, el Govern Provincial donarà resposta a la inquietud dels productors participants que han vist satisfets els seus objectius de vendes i difusió de la seva producció en aquesta important convocatòria que ha atret milers de castellonencs al voltant dels productes autòctons de la província. Hoymisme, després de tot just unes hores després d’haver conclòs la fira Castelló Ruta de Sabor, el personal de la Diputació ja treballa a la següent convocatòria per reeditar l’èxit de vendes i afluència de visitants en benefici dels productors de Castelló, en aquest cas a un esdeveniment més especialitzat en donar a conèixer i vendre la tòfona i productes nadalencs.
Així ho ha anunciat el diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, qui ha explicat que “amb aquesta nova convocatòria més propera al Nadal motivarem que els productes de la província estiguin a totes les taules de Castelló amb motiu d’unes dates tan assenyalades. un pas més en la nostra constant feina al costat de productors de la província per donar a conèixer al gran públic la qualitat dels nostres productes”.
En aquest sentit, Roig ha insistit que “el suport que ens ha donat Martín Berasategui com a gran ambaixador de Castelló Ruta de Sabor ha estat decisiu per ajudar que hàgim aconseguit crear amb aquesta fira una gran plataforma per donar a conèixer entre els mateixos castellonencs ia tot el mercat nacional el potencial, qualitat i diversitat dels productes autòctons, així com de la gran varietat d’experiències turístiques que ja hi ha al voltant dels mateixos als municipis de Castelló. Una cosa que reforçarem amb una altra fira al desembre, perquè el que volem és que tota la província es beneficiï d’aquesta gran plataforma que hem creat per donar a conèixer i augmentar el consum dels productes de Castelló”.
Fer dels castellonencs els millors ambaixadors de la marca
La Diputació convocarà productors de la província a participar d’una altra fira al desembre per continuar augmentant el consum de productes autòctons amb vista a la campanya nadalenca.
Amb això, segons Roig, “tornarem a fer un pas important en el nostre objectiu de fer dels castellonencs els millors ambaixadors dels productes de la nostra terra, ja que és per a tots un orgull comptar amb una gastronomia tan preuada i variada, així com multitud de experiències turístiques gastronòmiques que ja es poden gaudir als nostres pobles”.
I és que entre els objectius estratègics de la marca Castelló Ruta de Sabor de la Diputació hi ha el de donar a conèixer entre els mateixos castellonencs la qualitat, varietat i riquesa dels productes de la seva terra, doncs tal com destaca el diputat, “ moltes vegades el desconeixement del més proper és el que ens impedeix valorar-ho i gaudir-ho, i des de la Diputació volem que tots siguem bons coneixedors de les grans riqueses gastronòmiques i patrimonials de la nostra província, perquè no es pot voler allò que no es coneix”.
Un pas més per a Castelló Ruta de Sabor com a marca consolidada
Així, la Diputació ha incorporat ja 115 empreses de la província com a ambaixadores de la marca de productes Castelló Ruta de Sabor en aquesta aposta gastroturística per millorar les oportunitats dels pobles. Els perfils d’aquesta xarxa de producte turístic estan formats per agències, allotjaments, gastrobars, restaurants, comerços, mercats, centres d’interpretació, oficines de turisme, indústries agroalimentàries visitables, llotges visitables, pesca turística i productors agroramaders. “Ara és el moment de culminar el projecte i passar a treballar la ruta, l’experiència, per acabar de cohesionar i donar sentit a la marca”, indica el diputat.