La Diputació de Castelló ultima les ‘Jornades de l’AOVE i la seva harmonització amb els productes Castelló Ruta de Sabor’ amb què promocionarà l’oli de la província durant la propera setmana, durant els dies 3, 4 i 5 de desembre al CIPFP Costa de Taronga de Castelón. Així, el Govern Provincial s’unirà un any més al Consell Regulador de la DO Oli de la Comunitat Valenciana per estimular la promoció de l’oli de la província i oferir als productors i professionals nous recursos a l’hora de “donar a l’oli noves oportunitats i reivindicar que aquesta terra té al seu patrimoni gastronòmic un dels millors arguments per seduir el visitant i generar riquesa”, tal com ha assegurat el diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig.
Cal tenir en compte que amb aquesta consolidada iniciativa la Diputació contribueix a dotar més d’un centenar de productors i professionals de la restauració que participaran en aquestes jornades formatives, un fòrum enfocat a compartir coneixements sobre l’or líquid de la gastronomia, un de els productes estrella de la província.
Aquestes jornades, que ja tenen complet el seu programa, comptaran amb diferents experts que combinaran les sessions teòriques amb les pràctiques per “dotar els nostres productors de les millors eines a l’hora de comercialitzar i exportar l’oli castellonenc i impulsar-ne la qualitat com a principal estratègia de diferenciació”.
Amb aquest objectiu, a més d’abordar diferents aspectes tècnics sobre la comercialització i la innovació en la promoció de l’oli, l’oleoturisme o el màrqueting als mercats de l’oli d’oliva, es duran a terme tallers culinaris d’harmonització de l’AOVE amb els productes de ‘Castelló Ruta de Sabor’ i tasts on s’analitzaran les característiques organolèptiques dels olis autòctons.
Roig ha explicat que “aquesta proposta formativa sorgeix de la necessitat de continuar donant suport als nostres productors, potenciant la formació i proporcionant eines al sector per posar en valor l´oli d´oliva com a senya d´identitat i d´excel·lència de la nostra província”.
En aquesta línia, Roig ha ressaltat que “totes les activitats que organitzem des de la institució provincial per a la promoció del sector agroalimentari, també busquen sensibilitzar la població de la importància de consumir productes de proximitat, com a factor determinant per al desenvolupament social i econòmic de Castelló”.
Producte turístic Castelló Ruta de Sabor
A hores d’ara, el projecte de la Diputació Castelló Ruta de Sabor compta amb 20 empreses productores d’oli de totes la província. A més, 7 ofereixen experiències turístiques al voltant de l’oli d’oliva i visites als seus trulls.
També hi ha tres centres d’interpretació sobre la història i la cultura de l’oli a la província, adherides al producte turístic Castelló Ruta de Sabor, a Cervera del Maestrat, Sant Mateu i Segorbe, i altres sol·licituds per incorporar-se al projecte en la seva propera convocatòria a finals d´any.
Nota: El termini d’inscripció per participar-hi és obert a través del web.