La Diputació de Castelló implicarà els professionals de la comunicació en la seva aposta per la gastronomia provincial com a generadora de noves oportunitats de desenvolupament als pobles de la província a través de Castelló Ruta de Sabor. entre les 9.30 i 12.30 hores la jornada ‘Comunicació, gastronomia i marca turística. El cas de Castelló Ruta de Sabor’, organitzada per la Associació adComunica amb el patrocini de la pròpia Diputació.
El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat que “la jornada està concebuda com una trobada en què poder aprendre els uns dels altres per poder seguir fent millor aquesta marca de producte turístic que treballa per generar riquesa al nostre territori a través de la posada en valor de la nostra gastronomia”.
En aquest sentit, Roig ha assenyalat que “és molt important que productors i professionals turístics coneguin la perspectiva dels professionals de la comunicació ja que donar a conèixer de la millor forma el nostre producte, als millors canals i suports ens permetrà seguir posicionant Castelló Ruta de Sabor i atreure més riquesa, més visitants als nostres pobles i més consum dels nostres productes”.
Així, i adreçada a professionals dels sectors de la comunicació i del sector turístic, la jornada s’obrirà amb la benvinguda a càrrec del diputat Roig, i del president d’adComunica, Francisco Fernández ia continuació, les professores Mayte Benlloch i Rocío Blay, de la Universitat Jaume I, parlaran de les oportunitats de diferenciació que ofereix la marca del territori.
Tot seguit, Manuel Romero, soci-director de la consultoria Dinamiza, exposarà el treball desenvolupat per a la creació i posada en marxa del producte turístic Castelló Ruta de Sabor. Romero serà presentat per Lledó Novo, responsable tècnic de Desenvolupament Rural de la Diputació.
A continuació, els assistents gaudiran d’una degustació de productes de qualitat que formen part de la marca ‘Castelló Ruta de Sabor’, i així mateix tindrà lloc un tast de cerveses artesanes dirigit per Juan Manuel Rodríguez, soci de Castelló Beer Factory. La jornada es completarà amb la taula rodona ‘La gastronomia i el turisme, font d’oportunitats per a la comunicació’, moderada per la professora de l’UJI Estela Bernad, amb la participació d’Alejandro Cabrera, tècnic de comunicació de Castelló Ruta de Sabor, Antonio Carbajo, soci i responsable de comunicació de Castelló Beer Factory, Esther Labaig, directora del Centre de Turisme (CdT) de Castelló i Manuel Martín-Lorente, doctor a Publicitat i Relacions Públiques.
Cal recordar que l’Associació per al Desenvolupament de la Comunicació és una entitat sense ànim de lucre promoguda per professors universitaris, directors de comunicació d’empreses privades i directius de mitjans de comunicació, que es dedica al foment i el desenvolupament de la comunicació a totes els seus vessants.
Paquetitzar una xarxa provincial d’experiències al voltant de la gastronomia
La creació del producte turístic de Castelló Ruta de Sabor suposa, per primer cop a la província, paquetitzar de manera coordinada amb tots els agents implicats, una xarxa d’experiències turístiques vinculades a la gastronomia.
“Aquest producte turístic és una ruta única que comprèn centenars de productes amb una qualitat i sabor excepcional, però també comprèn una ruta de paisatges, patrimoni, cuina, artesania, tradicions i història”, ha detallat el diputat.
La creació del producte turístic Castelló Ruta de Sabor contempla en el desenvolupament tècnic, a més de la creació de material promocional com el gastromapa Castelló Ruta de Sabor, el desenvolupament d’un Pla de Màrqueting i Social Mitjana del producte turístic. Inclourà a més la planificació d’accions promocionals com ara jornades gastronòmiques, esdeveniments, assistència a fires o rutes gastronòmiques entre d’altres.
Cal tenir en compte que la creació del producte turístic gastronòmic i d’agroturisme ‘Castelló Ruta de Sabor’ és de caràcter estratègic sectorial i en convergència amb el document marc ‘Pla Estratègic de Turisme 2016-2020’ de la Diputació, principal full de ruta dactuació turística del Govern Provincial i consensuat amb empresaris del sector i municipis.
Després de quatre anys de trajectòria, la marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions d’origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural. comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol.