La Diputació de Castelló ha obert mercats internacionals tan llunyans com el del Japó, Corea, Rússia o Mèxic als productors de la província de Castelló a Gastrònoma. El Govern Provincial conclou avui una exitosa participació a la fira de la mà de 25 expositors de la província que han participat amb la marca que impulsa la Diputació, Castelló Ruta de Sabor. Cal tenir en compte que els productors han pogut establir a més desenes de contactes comercials amb restaurants, distribuïdors i botigues delicatessen de bona part de la Comunitat Valenciana i Catalunya, a més de distribuïdores d’altres zones d’Espanya.
El diputat de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha assegurat avui a la fira que “Castelló Ruta de Sabor està complint amb la seva comesa d’obrir noves portes comercials a la venda dels nostres productes autòctons en mercats tan inabastables fa uns anys com aquests. suma d’esforços dels productors de diferents sectors de la nostra gastronomia ara som molt més forts a l’hora de presentar-nos com una marca de qualitat, que aglutina el millor de la gastronomia de Castelló, i que cada dia es podrà vendre i consumir a més punts d’Espanya i del món. Per a nosaltres és un orgull que es desperti aquest interès entre el sector de l’hostaleria, restauració i distribució comercial perquè significa més oportunitats per als nostres pobles, origen productor d’aquests productes excel·lents”.
Gran interès per les experiències de turisme gastronòmic
Cal tenir en compte que a més de l’interès que ha despertat entre empreses estrangeres la marca Castelló Ruta de Sabor i especialment productes concrets com la tòfona negra o la patata de Vistabella, també és ressenyable que diverses empreses internacionals s’han mostrat interessades a comercialitzar les experiències turístiques que ja ofereixen moltes empreses productores de la província, com són alguns cellers de la província.
“Aquesta introducció del producte turístic és molt positiva”, ha indicat el diputat Roig, “més tenint en compte que és el primer any que participem a Gastrònoma amb el producte turístic Castelló Ruta de Sabor, i l´acollida ha estat molt bona. Veiem com l’experiència de turisme gastronòmic està en alça i el sector cada cop s’interessa més per aquest perfil de producte”.
Cal recordar que la Diputació de Castelló ha propiciat la participació de la gastronomia provincial a través d’un estand de Castelló Ruta de Sabor amb 168 metres quadrats d’exposició on s’han mostrat productes tan variats com olis, vins, cafès, ous, licors, aigua mineral, salses artesanes, cerveses, melmelades, carxofes, tomàquet de penjar i productes elaborats i trufats.
Castelló Ruta de Sabor, una marca consolidada al sector
Castelló Ruta de Sabor ja és una de les marques gastronòmiques més potents d’Espanya, que inclou entre els seus productes dues denominacions d’origen, una Indicació Geogràfica Protegida i sis amb distintiu Parc Natural.
Després de quatre anys de trajectòria, la marca de la Diputació Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit aglutinar més de 100 productors de 15 sectors agroalimentaris diferents, dues denominacions d’origen, una Indicació Geogràfica Protegida i 6 productes amb distintiu Parc Natural. comerços, fires, supermercats i grans superfícies de la província i part del territori espanyol.
Amb aquest tipus d’actuacions com la I Fira de Turisme Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor i ara amb la seva participació a Gastrònoma, la Diputació encara ja la campanya nadalenca en què multiplicarà la promoció del consum de productes de Castelló Ruta de Sabor, divulgarà sobre la seva qualitat i origen per tal de contribuir a ajudar a generar noves oportunitats econòmiques a tot el territori.