La Diputació de Castelló emprèn aquests dies i fins a finals d’any un intens pla d’acció amb la marca de productes autòctons Castelló Ruta de Sabor de la mà de productors i municipis. Així, el Govern Provincial impulsarà un total de 21 accions que implicaran més d’una trentena de municipis per fomentar el consum de productes de Castelló després de la recent incorporació aquesta setmana de 40 nous productors. Roig, ha explicat que “aquest pla d´actuació és la plasmació de les peticions que ens han anat plantejant les diferents comissions sectorials de la marca per complir amb les prioritats que ens donen. Hi haurà jornades gastronòmiques, fires, jornades formatives, cursos, degustacions i tastos que ens permetran de nou continuar treballant per posicionar la qualitat dels productes dels nostres pobles”. 29 les I Jornades Gastronòmiques Alt Maestrat a Culla, Catí, Benassal i Ares del Maestrat; del Maestrat, Benafigos, Benlloch, Cabanes, La Pobla Tornesa, Les Useres, Els Rosildos (Serra d’en Galceran), la Vall d’Alba, Vistabella del Maestrat i Xodos); Cervesa Artesanal Castelló Ruta de Sabor; Jornada tècnica formativa sobre plantacions tofoneres i la Mostra agroalimentària de l’Alt Palància i Castelló amb Estrella.
Una de les marques gastronòmiques més importants d’Espanya
La consolidació de la marca de productes autòctons Castelló Ruta de Sabor com a element dinamitzador del sector agroalimentari de la província és ja una realitat amb la inclusió la setmana passada de 40 nous productors. Són ja amb això 80 productors i més de 100 productes de 14 sectors agroalimentaris diferents. “Fa tres anys quan el nostre president, Javier Moliner, va pensar en l’oportunitat de crear un element diferenciador que actués de marca paraigües de la nostra millor gastronomia no ens imaginàvem un seguiment tan important. Avui ja estem entre les marques gastronòmiques espanyoles amb més productes i amb més sectors, i creada sota seriosos paràmetres de qualitat i origen marcats per professionals dels propis sectors”, ha indicat el diputat. L’ambició de la Diputació de Castelló amb la posada en valor de la gastronomia de la província és tan gran que el Govern de la província ja treballa en la creació de Castelló Ruta de Sabor com a nou producte turístic de Castelló. Així, a través del recurs gastronòmic dels productes i tot el seu procés d’elaboració als municipis de Castelló, la Diputació treballarà de la mà de municipis i productors per tal de valoritzar aquests productes, tot el patrimoni natural i cultural vinculat als mateixos i aconseguir atraure visitants als pobles no només a través de la realització de jornades gastronòmiques i comercials, sinó també incorporar tot un seguit d’experiències turístiques amb més oferta complementària que permetin al visitant conèixer els pobles de Castelló a través de la tradició gastronòmica.