La Diputació de Castelló obre noves oportunitats de negoci a nivell internacional per als productors de la província que formen part de la marca Castelló Ruta de Sabor a través de la seva participació al Saló Salimat d’Alimentació de l’Atlàntic, que té lloc fins el proper diumenge 9 de juny a la localitat pontevedresa de Silleda. I és que distribuïdors de fins a 17 països s’han interessat pels productes castellonencs en aquest fòrum de referència a la zona nord del país on Castelló Ruta de Sabor participa per primera vegada. Ho fa amb un estand propi que compta tant amb una part expositiva i de degustació de producte com una zona habilitada perquè els productors puguin mantenir les seves reunions de treball.
El diputat provincial de Desenvolupament Rural, Pablo Roig, ha participat en aquest fòrum gastronòmic en què ha explicat que “la participació de la Diputació amb Castelló Ruta de Sabor a Salimat es contextualitza a la feina que hem fet per obrir noves oportunitats als productors de la nostra terra a l’hora d’obrir nous mercats per vendre els seus productes i que això reverteixi en riquesa a la nostra província”.
I és que cal tenir en compte que, juntament amb la Diputació, hi assisteix un total de nou productors dels sectors d’allioli i salses, melmelades, truga, licors artesans, cellers de vi i ous.
Roig ha assegurat que “seguim sumant noves oportunitats a les nostres petites empreses, als nostres pobles, perquè els productes de Castelló siguin cada cop més coneguts i més ben valorats, també entre els paladars més exigents”.
Posicionar la gastronomia de Castelló als esdeveniments del sector
El treball de la Diputació amb Castelló Ruta de Sabor ha permès durant aquests quatre anys des que el Govern Provicnial de Javier Moliner va crear la marca, posicionar els productes castellonencs als esdeveniments de referència per al sector.
Així, a la participació el proper mes a Salimat, cal sumar la participació a Millesime Madrid, Gastrònoma des de 2016, Madrid Fusió, Saló Gourmets, Fira Fruit Logistica o la contínua presència del producte gastronòmic a la Fira FITUR com a principal aparador del sector turístic , amb la realització de showcookings i degustació de producte a totes les edicions.
Cal tenir en compte que en els seus quatre anys de trajectòria, Castelló Ruta de Sabor ha aconseguit reunir més de 100 productors i recentment ha evolucionat també a producte turístic gastronòmic, ampliant els seus beneficis tant a municipis, com a establiments turístics, de restauració i hostalers.
La introducció a l’alta cuina internacional de la mà de Berasategui és a més a més un pas important en el camí que està fent la marca Castelló Ruta de Sabor per continuar augmentant el consum de productes autòctons i apostant per la posada en valor de la seva qualitat.
Nota: detallem els països de procedència dels compradors que s’incorporen a la marca: Alemanya, Austràlia, Bèlgica, Colòmbia, Xina, Dinamarca, Espanya, EUA, Holanda, Japó, Mèxic, Noruega, Perú, Regne Unit, Rússia, Suïssa i Singapur.