Un exitós II Mercat de la Tòfona i els Productes Nadalencs Castelló Ruta de Sabor ha estat la millor plataforma perquè la Diputació de Castelló fomenti a la ciutat de Castelló el consum de tòfona entre centenars de ciutadans. Així, la important presència de públic durant tot. el transcurs de la fira, de 10 a 20.00 hores, ha avalat la consolidació d’una iniciativa promocional de la Diputació com a part de la campanya nadalenca ‘Tria Castelló’ que ha posat en marxa a través de la seva marca de productes autòctons ‘Castelló Ruta de Sabor’
El president de la Diputació, Javier Moliner, ha conegut en primera persona la gran varietat de productes, parades i propostes d’activitats a fer en aquest mercat que és l’única fira d’aquestes característiques dedicada a la tòfona que organitza el Govern Provincial.
“Volem apropar un producte que mundialment és reconegut pels millors cuiners i gastrònoms del món a tots els castellonencs, perquè el coneguin, l’apreciïn i ens convertim en els millors ambaixadors de la nostra gastronomia. El cultiu de la tòfona s’està consolidant com una activitat amb sortida econòmica de futur als municipis de l’interior, i fomentar-ne el consum a la capital reverteix en millors oportunitats per a l’interior”.
“Després de l’èxit de la primera edició l’any passat, reforcem aquesta aposta per promocionar el consum de tòfona de la província entre els mateixos castellonencs. És l’única vegada que la ciutat de Castelló compta amb un mercat de la tòfona, i ho portem per donar-la a conèixer entre els propis castellonencs, ja que seguim detectant precisament una manca de coneixement i de consum entre la població en general. sigui entre els castellonencs en general per fomentar el seu consum a la província Sí que hi ha fires de la tòfona als pobles amb tradició trufícola, com són Benassal o El Toro, però a la capital de la província és una cosa innovadora que esperem que tingui molt bona acollida entre el públic”, ha explicat el president.
I és que l’objectiu fonamental d’aquest mercat es correspon amb el de la marca de productes autòctons de la Diputació, Castelló Ruta de Sabor, de promocionar els productes de la província i potenciar-ne el consum en les properes dates nadalenques, així com donar suport a la gastronomia castellonenc i el turisme dels municipis productors.
Una oferta de qualitat per dinamitzar el centre de Castelló
Fins a l’últim detall d’aquest mercat s’ha cuidat amb cura perquè el visitant respiri castellonerisme al seu ambient.
Així, també es podran degustar alguns dels millors vins de la província gràcies a la participació de diversos cellers de la IGP Vins de Castelló.
Seran 20 les casetes de productors i truficultors provincials, a més d’un complet programa d’activitats amb una xerrada nutricional sobre productes Castelló Ruta de Sabor a les 11.00 hores a càrrec d’IS Dietistas, i un concert en directe de Lisbeth Freites Quartet a les 18.00 hores.
Material divulgatiu al mercat
Com a part de l’objectiu de la Diputació de Castelló de donar a conèixer les millors qualitats dels productes de la província, el Govern Provincial ha editat la ‘Guia de la Tòfona Negra’ en què es recopilen consells per a la seva conservació òptima d’acord amb els seus qualitats. A més, el visitant trobarà també diverses receptes per poder practicar a casa tot allò après al Mercat de la Tòfona Castelló Ruta de Sabor per tal de degustar una de les matèries primeres més apreciades de la gastronomia internacional i que produeix bona part de l’interior de Castelló.
Associació de Truficultors de Castelló
També estaran representats en aquesta gran convocatòria els professionals del sector, amb una caseta de l’Associació de Truficultors de Castelló on informaran els assistents de la seva activitat, del sector trufícola de la província i donaran a conèixer les millors característiques d’aquest preuat producte .
Servei d’Assessorament a Truficultura
Dins la línia de promoció i posada en valor de la tòfona com a element vertebrador del turisme a la zona de l’interior, la Diputació va crear el Servei d’Assessorament en Truficultura mitjançant el qual ofereix atenció presencial, telefònica o per correu electrònic a l’agricultor que compta amb una plantació tofonera.
En definitiva, es tracta de reforçar la tòfona com a una alternativa econòmica sostenible per a les comarques de l’interior de la província.