Per a la presidenta de la Diputació, “han estat tres dies en què Vinaròs ha estat el centre neuràlgic de la gastronomia i el turisme i en què hem posat en valor les empreses, productors i marques que són els veritables artífexs de la nostra Ruta de Sabor”.
“Els 25.000 assistents durant els tres dies d´activitat testifiquen l´èxit del II Festival Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor”. Així ho ha afirmat la presidenta de la Diputació Provincial de Castelló, Marta Barrachina, al tancament de la tercera i última jornada de l’esdeveniment culinari que des de divendres passat ha reunit a Vinaròs els millors productes i sabors de la província fins aquest diumenge. Han estat tres dies en què la capital del Baix Maestrat s’ha convertit en l’epicentre de la gastronomia provincial amb l’esdeveniment organitzat per la Diputació de Castelló per tal de promocionar la qualitat agroalimentària de la província amb un programa complet en què els productes de Castelló, els seus agricultors, ramaders, productors, consumidors, cuiners i artesans, entre d’altres, cobren gran protagonisme. Per Marta Barrachina, “han estat tres dies en què, a través del Festival Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor, Vinaròs ha estat el centre neuràlgic de la gastronomia i el turisme; tres dies en què hem posat en valor les empreses, productors i marques que són els veritables artífexs de la nostra Ruta de Sabor”. Com ha explicat la primera presidenta de la Diputació, el nombre d’assistents a aquesta iniciativa gastronòmica “ha crescut exponencialment” respecte a la primera edició que va tenir lloc a Benicarló el 2022; com també ha crescut el nombre d’activitats programades per a aquesta segona edició, “sumant atractiu a aquestes jornades en què s’han unit a la perfecció activitats de tota mena el nexe d’unió del qual ha estat la gastronomia de la província”. Aquesta experiència gastronòmica, que ha permès despertar els sentits dels assistents, ha comptat amb la participació de xefs de restaurants amb Estrella Michelin i Soles Repsol que han mostrat la seva destresa a la cuina a través dels showcooking i que són: Álvaro Mina (restaurant Mina de Bilbao), Sergio Bastard (La Casona del Jueu de Santander), Óscar García (restaurant Baluard de Sòria), Ignacio Solana (Solana, d’Ampuero, Cantàbria), Jeroni Castell (restaurant Les Moles d’Ulldecona, Tarragona), Rafel Múria (restaurant Quatre Molins de Cornudella, Tarragona), Raúl Resino (Raúl Resino de Benicarló) , José María Montero (Casa Julen d’Oropesa), Alejandra Herrador i Emanuel Carlucci (restaurant Talaia d’Alcossebre), Rubén Miralles (restaurant Rubén Miralles de Vinaròs), Miguel Barrera (Cal Paradís de Vall d’Alba), Luis Valls (El Poblet de València) i Álvaro Salazar (restaurant Voro, de Capdepera , Mallorca). L’esdeveniment ha comptat amb una zona expositiva per als productors assistents, així com zona de restaurants i ‘foodtrucks’, un escenari amb pantalla gegant i cuina per a ‘showcookings’ i presentacions de productes i empreses, a més de tallers, actuacions i espectacles musicals. Així mateix, en aquesta segona edició la programació s’ha obert al públic infantil amb la realització d’activitats i tallers adreçades als menors, reforçant així l’oferta d’un festival per gaudir-ne tots. Al plànol local, també ha destacat una zona expositiva on s’han pogut adquirir productes agroalimentaris, plats i tapes pels restaurants associats a ‘Vinaròs Gastronòmic’, que han comptat amb tres espais on s’han anat alternant restaurants de la capital del Baix Maestrat. De la mateixa manera, hi han estat presents el restaurant Riscla de l’Alcora, el restaurant Julen d’Oropesa del Mar. I la ‘foodtruck’ Porcellet de Traiguera.
Festival amb projecció de futur
Després del tancament d’aquesta edició, la màxima representant de la institució provincial ha afirmat que, “el Festival Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor ja és una baula més dins de l’estratègia de la Diputació de Castelló per portar la província al bressol gastronòmic” . Aquest èxit aconseguit aquest cap de setmana referma un festival amb projecció per ser un gran aparador per a la gastronomia de Castelló. Així, la iniciativa es repetirà el proper any i, com ja va anunciar la presidenta, Alcalà-Alcossebre serà la seu del tercer Festival Gastronòmic Castelló Ruta de Sabor. La marca Castelló Ruta de Sabor és una aposta ferma i decidida d’aquesta administració del govern provincial per posicionar el patrimoni gastronòmic com a producte turístic de primer nivell que complementi la variada oferta turística de la província. Per aquest motiu, el full de ruta marcat pel Patronat de Turisme per als propers anys inclourà accions que tindran com a objectiu principal promocionar Castelló com el millor rebost del Mediterrani i donar suport al sector primari, a l’agricultura i la ramaderia d’aquest territori, ia tots els sectors de l’hostaleria que posen en valor la cuina castellonenca, convertint-la en un producte turístic diferenciador.